onsdag 28 september 2016

Studiecirkel i scrapbooking - Våren 2016

Under vårens studiecirkel (via ABF) träffades vi 8 gånger. Även denna gång körde vi utan något  speciellt tema på studiecirkeln.

1:a träffen:
Första gången testade vi att enkla kort med bara stämplar, detta var mina kort som jag hade med som inspiration. Vi bestämde även datum och innehåll för resten av studiecirkeln.
     


2:a träffen:
Idag testade vi att göra LO. Jag hade med lite olika skisser som man kunde gå efter om man ville. Detta är mina ”inspirations” LO:er  


3:e träffen:
PÅSKPYSSEL. Man kunde välja på att göra påskägg, ”påskkorgar” och ”påskaskar”.



4:e träffen:
Nu testar vi att göra kort av spillbitar. Det var kul och spillbitar har man alltid massor av. Här är några av mina inspirationskort.


5:e träffen:
Nu var det dags för minialbum igen. Jag hade med beskrivningar på de album som vi gjort innan och eftersom ingen hade gjort alla innan så kunde man välja om man ville testa ett nytt album eller göra ett som man gjort innan.

6:e träffen:
Jag hade hittat en rolig receptutmaning i en facebook grupp och denna körde vi idag. Detta var ett uppskattat inslag och väldigt kul att se hur olika korten blev. 
Först mina inspirationskort: 
Sen kommer deltagarnas kort:

7:e träffen:
Vi återkommer ofta till minialbumen, men det är roligt och en perfekt present antingen med bilder i eller ett komplett album så den som får det kan sätta in bilder direkt.

8:e träffen:
Sista gången hade vi ”göra klart” på schemat så det blev väldigt varierat vad vi gjorde. Men vi bestämde ett startdatum för höstens studiecirkel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar